مد و استایل

جدیدترین سبک پوشش، مد و استایل

مد و استایل

جدیدترین سبک پوشش، مد و استایل

  • ۰
  • ۰

روش های بهینه برای استفاده از کولر

به طور حتم، قطعی برق و آب در روزهای بهار و تابستان را به یاد دارید؛ وضعیتی که به دلیل استفاده بیش از حد انواع وسایل برقی مانند کولرهای آبی و گازی به وجود می‌آید. این مصرف زیاد آب و برق، نه فقط موجب قطعی برق و آب می‌شود، هزینه‌های ساختمان را هم به شدت بالا می‌برد. از طرفی، اگر از بحث هزینه برق و آب و یا قطعی بگذریم، همچنان یک موضوع دیگر به ما یادآوری می‌کند که استفاده بهینه از کولرها را جدی بگیریم: محدود بودن منابع آب و انرژی، به طوری که ممکن است نسل آینده بشر، تا حد زیادی با مشکل تامین آب و انرژی روبرو باشد. با این تفاسیر، بهتر است همگی تلاش کنیم تا مصرف کولرها را برای روزهای گرمی که پیش رو داریم، بهینه کنیم.

 

1.    سرویس کولر آبی را جدی بگیرید

در تعداد زیادی از شهرهای ایران، بسیاری از ساختمان‌های مسکونی در طول 5 تا 6 ماه فصل بهار و تابستان، از کولرهای آبی برای خنک کردن خانه استفاده می‌کنند و در تمام طول این مدت و زمان‌هایی که دیگر نیازی به این کولرها نیست، پوشال‌ها پر از گرد و خاک و دود می‌شوند، پمپ آب کولر، رسوب زیادی می‌گیرد و موتور کولر هم به روغن‌کاری نیاز پیدا می‌کند. همگی این موارد باید در سرویس کولر انجام شود تا با احتمال کمتری به تعمیر کولر نیاز باشد. اگر به قول معروف خودتان آدم فنی هستید، می‌توانید تا حد زیادی از پس این کارها بربیایید، اما اگر به سرویس و یا تعمیر کولر آبی نیاز پیدا کردید، بهتر است به سراغ یک نمایندگی معتبر نصب و سرویس کولر آبی بروید که با تعمیرکاران متخصص و مجرب همکاری می‌کنند. 


2.    تعمیر کولر آبی

متاسفانه فرقی نمی‌کند کدام یک از برندهای کولر آبی آبسال، آزمایش و ... را داشته باشید، در بسیاری از مواقع، پمپ آب و شناور کولر خراب‌ می‌شوند و متاسفانه این اتفاقات به دلیل رسوبات زیادی است که در آب‌ وجود دارد و شما را مجبور به تعمیر انواع کولر آبی می‌کند، اما در دفعات کمتر، موتور، بخش برقی و یا دینام کولر آبی هم به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. در چنین وضعیتی، تلاش کنید کار تعمیر را به کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای به خوبی انجام دهید تا مشکل به طور کامل رفع شود. برای آشنایی با هزینه‌ها هم می‌توانید لیست قیمت تعمیر کولر آبی را از نمایندگی‌ها جویا شوید تا بتوانید برآورد هزینه داشته باشید. 


3.    نصب کولر آبی با روش‌های بهینه

طریقه نصب کولر آبی در پشت بام، بالکن و یا حتی داخل خانه (اگر از کولرهای آبی پرتابل و یا رومیزی استفاده می‌کنید) مهم است. به طور معمول کولر آبی باید در جایی نصب شود که امکان تبادل هوا در کنار آن وجود داشته باشد، ورودی جریان آب، به خوبی و بدون مشکل به کولر وارد شود و امکان قرارگیری آن در سایه وجود داشته باشد. البته برای این کار می‌توانید از سایه بان هم استفاده کنید. چرا که سایه‌بان کولر، به ویژه در روزهای داغ، می‌تواند از تبخیر بیش از حد آب پوشال‌ها جلوگیری کند و به این ترتیب، آب کمتری مصرف شود. همچنین این مقاله دلایل خنک‌تر ماندن کولر با وجود سایه بان را توضیح خواهد داد.
 

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • farzin alipoor

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی