مد و استایل

جدیدترین سبک پوشش، مد و استایل

مد و استایل

جدیدترین سبک پوشش، مد و استایل

  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع کولر گازی

در روزهای گرم تابستان، استفاده از کولرهای آبی و گازی نعمت بزرگی است. اما انتخاب کولر متناسب با ساختمان مورد نظر، ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله تلاش کرده‌ایم از ویژگی‌های پنج نوع متفاوت کولرهای گازی صحبت کنیم تا انتخاب را برای شما آسان‌تر و مطمئن‌تر کند. با ما همراه باشید.  

انواع کولرهای گازی

در حال حاضر پنج نوع کولرگازی در بازار وجود دارد که هرکدام از این کولرها با هدف مشخصی طراحی و ساخته شده‌اند:

  • کولر گازی مرکزی (central air conditioner)
  • اسپلیت‌ها (ductless Mini-Split)
  • کولر گازی پنجره‌ای (Window Air Conditioner)
  • کولر گازی پرتابل (Portable Air Conditioner)
  • کولر گازی زمینی (Floor Mounted AC)

همچنین در انتخاب کولر گازی و خرید آن، به این 4 نکته هم توجه کنید:

  • بودجه‌ خرید
  • بررسی مصرف و برچسپ انرژی انواع کولرهای گازی
  • میزان فضا و قدرت نگهداری
  • قدرت خنک کنندگی کولرها

 

1. کولرهای گازی اسپلیت‌

اگر به دنبال کارایی بیشتر در کولرهای گازی هستید و یا می‌خواهید از وجود لوله‌ها و مجاری مختلف خلاص شوید و یا فقط بخش مشخصی از خانه را با کولرهای گازی خنک کنید، می‌توانید سراغ اسپلیت‌ها بروید. این سیستم‌ها امروزه به وفور در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند و هزینه تعمیر کولر گازی برای این نوع از کولرها مناسب تر است.

این کولرها، ترکیبی از واحد بیرونی و داخلی هستند؛ واحد بیرونی کندونسور و کمپرسور را در خود جای داده‌ و واحد درونی، یک یا چند اسپلیت است که روی دیوار نصب و با دمنده‌های هوا تجهیز می‌شود. ارتباط این واحدها از طریق لوله‌ها است و وجود مبردها برای گردش هوا است.

 

 

2. کولر های گازی مرکزی

کولرهای گازی مرکزی برای خنک کردن ساختمان‌های بزرگ تجاری و اداری مناسب هستند. این نوع کولرها، به یکباره شروع به خنک کردن فضاها و اتاق‌ها می‌کنند و در نتیجه زمان کمی برای یکسان سازی دما در اتاق‌های مختلف نیاز است. این کولرها دو بخش دارند، یونیت بیرونی (مجموعه کندانسور و کمپرسور) که بیرون از ساختمان و معمولا در پشت‌بام‌ها قرار می‌گیرد و بخش درونی (دارای سیم‌پیچ‌های تبخیری و نگهدارنده هوا) که در اتاق‌های مختلف ساختمان تعبیه شده‌اند. برای رساندن هوای خنک به این واحدهای درونی از لوله‌ها و مجاری استفاده می‌شود که داخل دیوارها تعبیه شده‌اند.

همانند هر نوع کولر گازی معمولی دیگری، این نوع کولرها از سردکننده (مبرد refrigerant) برای حذف گرما در فضای درونی استفاده می‌کنند. گرما به بیرون از خانه کشیده می‌شود و هوای خنک از طریق لوله‌ها به فضای داخل ساختمان هل داده می‌شود.

 

3. کولرهای گازی پنجره‌ای

این کولرها در اندازه‌های مختلف که مناسب پنجره شما باشند، در بازار وجود دارد. استفاده از کولرهای گازی پنجره‌ای فقط برای خنک کردن فضاهای کوچک مناسب است. البته از انواع بزرگ انها می‌توان برای خنک کردن خانه کوچک هم استفاده کرد. این نوع کولرها هم تا حد زیادی متداول هستند.

کولرهای گازی پنجره‌ای فقط یک یونیت دارند و همه اجزا داخل آن قرار گرفته‌اند. دسترسی به فیلتر این کولرها راحت است و تمیز کردن‌شان، کارایی بیشتری ایجاد می‌کند. با ریموت کنترل می‌شوند و می‌توان علاوه بر پنجره در بخشی از دیوار هم آنها را جاسازی کرد.

 

 

4. کولرهای گازی زمینی

این کولرها برای ساختمان‌هایی مناسب است که قصد استفاده از اسپلیت‌ها را دارند، اما به دلیل شرایط خاص فضا، مانند دیوار کج (زیرشیروانی‌ها) و یا دیوارهای شیشه‌ای، امکان استفاده از این اسپلیت‌ها را ندارند.

کولرهای گازی زمینی را به دیوار نصب می‌کنند، معمولا با فاصله 20 سانتی‌متری از زمین نصب می‌شود. نیاز به لوله کشی ندارند. دو یونیت دارند که یونیت بیرونی خارج از ساختمان نصب می‌شود.

  • ۰۰/۰۳/۰۱
  • farzin alipoor

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی